مجوز های خاص

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


صادرات کالا از ایران
26 اکتبر 2023

صادرات کالا از ایران * صادرات کالا * در آیین نامه اجرایی قانون امور ...

گشایش اعتبار و ثبت سفارش فایل
26 اکتبر 2023

  گشایش اعتبارو ثبت سفارش به زبان ساده  1 اخذ پرفرم از فروشنده و ...

بسته سیاستی ارزی دولت  فایل
26 اکتبر 2023

ابلاغ بسته سیاستی جدید ارزی بخشنامه نحوه تامین ارز ابلاغ شد ترتیبات جدید  تأمین ...

قانون متحد اعتبار اسنادی
26 اکتبر 2023

گشایش اعتبارات و حواله های ارزی و انواع آن مجموعه قوانین و مقررات متحد ...

برچسب ها


مجوز های خاص

مجوز های خاص

اوانتر چیست

به عبارت دیگر «انوانتر» (Inventory) در لغت به معنی صورت برداری از کالا در انبار است که با نظارت مأموران گمرک انجام می‌گیرد. هر کاری که در این مرحله روی بسته ها انجام گیرد، توسط مامور ثبت می‌شود و یک نسخه به انبار تحویل می‌شود. گفته می‌شود حدود 110 سال است که انجام این کار در گمرک مرسوم شده است.درحقیقت انوانتر ذیل ماده 99 آیین نامه مقررات امور گمرکی طبقه بندی شده است

دلایل مختلفی برای درخواست انوانتر کالا در گمرکات محلی وجود داردکه مرسوم ترین آن اطلاع از تعرفه و ارزش استنباطی گمرک و تعیین ماهیت کالای ورودی به گمرک قبل از اظهار میباشد که این امر قبل از اظهار و اخذ کوتاژ گمرکی برای هرقبض انبار و بارنامه انجام میشود که درصورتی که صاحب کالا یا ترخیص کار اگر برای اظهار شبهاتی درخصوص تعرفه یا ارزش دارند بتوانند برطرف کنند .

روال مرسوم و سنتی این است که طی قبض انبار و بارنامه واصله به گمرک صاحب کالای قانونی طی درخواستی به معاون یا ریاست گمرک اعلام میدارد و دلیل انوانتر را اعلان مینماید و روال پس از اخذ دستورات مقامات و تعیین ارزیاب و کارشناس و در صورت لزوم تعیین ماهیت کالا برای مواد شیمیایی یا معدنی انجام میپذیرد و تعیین تعرفه یا ارزش دقیق کالای وارده مشخص و سپس اسناد اظهار میگردد و این کار برای جلوگیری از هرگونه مابه التفاوت عوارض گمرکی و جرائم احتمالی از سوی مقامات گمرک انجام میشود .
خاطر نشان میگردد هزینه هایی برای انجام امور انوانتر به حساب گمرک واریز خواهد شد و به نوعی حق الزحمه دولتی برای این کار حساب میشود .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.